torsdag 16. april 2015

Festen er over

I et tidligere innlegg fortalte jeg om de elleville paprikafrøplantene som skulle være hjemme alene i flere uker. Det var selvsagt feststemning på undervanningsbrettet da jeg lukket døren for å dra på utvidet påskeferie.

Vel, nå er jeg tilbake i byen, og samme undervanningsbrett ser ut som en slagmark. Om festen ble mer utagerende og fuktig enn jeg regnet med, er samtlige festdeltakere nå langt tørrere enn jeg hadde trodd. Svært tørre, til og med. For ikke å si kreperte.


Det ser faktisk ikke ut til at det står til liv. 7 søtpaprikaplanter er en saga blott. Jeg tok med noen til feriehagen, men hadde jo også tenkt å teste ut ett eksemplar her på Skyggebalkongen. Jeg liker jo å teste solglade planter her i skyggen, i tilfelle jeg har en mirakelbalkong. De andre paprikaplantene hadde jeg tenkt å gi bort, men akkurat det er det jo bare jeg som vet, så det tapet kan jeg leve med.


Jeg hadde også priklet 5 villpoppelroser, som har vokst godt. Det er helt opplagt at Spisspaprikaene har lokket dem med på festen, for de er akkarat like slitne.

Jeg venter et par dager med å kaste ut tørrlagte festdeltakere, i tilfelle det er håp i hengende snøre - det er jo som oftest det :)

Tilbake til start - nå er det bare å så på nytt, for noe må jeg ha klart til utplanting om en måneds tid. Godt jeg tok med noen frø fra feriehagen.

Ha fin ukeslutt! Det blir nok noen flere bilder fra feriehagen etter hvert.

6 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj.Sånn gikk det jo med flere av mine også. Og med samtlige Chili-småplanter. De har åpenbart festet for hardt. Og endt opp med århundrets hangover...

    SvarSlett
  2. Hei! Så synd. Måtehold er tydeligvis den eneste rette veien å gå. Men prøv med en fest til så våkner de kanskje.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
  3. Plantene har nok kjedet seg på hjemme alene festen. Det er godt at det kommer nye muligheter.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Hehe, ja kanskje en ny fest hadde vært tingen! :)

    I tillegg til at 3 liter vann fra brettet var tømt, hadde jeg denne gangen også fylt oppvaskkummen som er like nedenfor, og hengt stimler med "undervanningsmatte" fra brettet og ned i kummen. Dermed trodde jeg at 3 uker kunne gå bra, men dengang ei. Kanskje kummen ikke holdt på vannet - det får jeg jo aldri vite...
    Ny såøkt i dag! :)

    SvarSlett
  5. Så kjedelig! Skal snart ta en ukes ferie vi også. Håper ikke vi blir like uheldig. Lykke til med neste forsøk og god helg.

    SvarSlett
  6. Huff, dette var virkelig trist lesing. Håper det går bedre ved et nytt forsøk.
    Ønsker deg en fin helg. Klem Vivi

    SvarSlett